Skip to content

De Grootste Overwinning

april 8, 2012

Zie, Ik geef u enigen uit de synagoge des Satans, dergenen, die zeggen, dat zij Joden zijn, en zijn het niet, maar liegen; zie, Ik zal maken, dat zij zullen komen, en aanbidden voor uw voeten, en bekennen, dat Ik u liefheb (Openbaringen 3:9)

Voor hen die interesse hebben in Christus (in plaats van het Christendom) lijkt Pasen veel belangrijker dan Kerst. Maar waar gaat het eigenlijk over?

Door Anthony Migchels, Real Currencies (vertaald voor Argusoog)

Men zegt dat we met Pasen op vrijdag de pijnlijke dood van Christus herdenken en drie dagen later zijn wonderbaarlijke herrijzenis. Maar zoals gewoonlijk is alles niet zo duidelijk als men doet voorkomen.

Pasen is nauw verwant aan het Joodse feest Pesach, dat de Exodus uit Egypte herdenkt. Het symbool van het Paasei, waarvan men zegt dat het staat voor de lege graftombe, doet eerder denken aan een vruchtbaarheidssymbool en gezien het feit dat nu de tijd is dat geplant moet worden voor de volgende oogst, zit daar iets in.

Het zelfs niet duidelijk of Christus wel echt gestorven is aan het Kruis. Het derde deel van de Abrahamische Trilogie (de Heilige Koran) zegt dat Jezus door enkele van Zijn helpers van het Kruis werd gehaald voordat Hij overleed.

Interessant genoeg waarschuwt Allah ons streng tegen het concept van de ‘Heilige’ Drieëenheid. Allah kan Christus vernietigen, maar Christus niet Allah. Zegt Allah.
Simpele logica en dus lastig te vermijden. Christus zelf heeft in ieder geval heel zeker nooit iets gezegd wat op ‘gelijkwaardigheid’ met God duidt. Hij was altijd heel uitgesproken over de orde der dingen. Christus vraagt en God geeft. Als Hij wil.

De Drieëenheid is één van de uitvindingen van de Apostel Paulus. En hoewel het boek Handelingen Paulus een mandaat lijkt te geven als de belangrijkste apostel van het Christendom, is het moelijk te vergeten dat hij eerst Saulus was, lid van de Sanhedrin (Joodse ouderenraad). We hebben alleen zijn eigen verhaal over zijn bekering om op af te gaan. Maar het is moelijk te geloven dat ik de eerste zou zijn als ik voorstelde dat Saulus wel eens een Marano/Crypto Jood ‘avant la lettre’ zou kunnen zijn geweest. Er zijn verschillende aanwijzingen in zijn brieven die daar op zouden kunnen duiden.

De Koran stelt dat Jezus de enige man is die niet door Satan werd aangeraakt bij zijn geboorte en werd geboren uit de enige vrouw voor wie hetzelfde gold. Dat is al aardig bijzonder, volgens mij.

Is dit allemaal belangrijk? Waarschijnlijk niet. De Koran legt uit dat we maar mensen zijn en niet kunnen weten. Niet hoeven te weten. En totdat we dat wel doen is er dit: “Voor iedere geestelijke gemeenschap hebben Wij aanwijzingen gegeven die zij volgen, dus concurreer met elkaar om rechtschapenheid (Koran 2:148).”

Ja, nederigheid is hoger dan kennis. De deemoedigen, niet de intelligenten zullen de Aarde beërven.

We weten wel dit, van Johannes 2:13-16:
13 En het pascha (pesach) der Joden was nabij, en Jezus ging op naar Jeruzalem. 14 En Hij vond in den tempel, die ossen, en schapen, en duiven verkochten, en de wisselaars daar zittende. 15 En een gesel van touwtjes gemaakt hebbende, dreef Hij ze allen uit den tempel, ook de schapen en de ossen; en het geld der wisselaren stortte Hij uit, en keerde de tafelen om. 16 En Hij zeide tot degenen, die de duiven verkochten: Neemt deze dingen van hier weg; maakt niet het huis Mijns Vaders tot een huis van koophandel.

Dit is wat Christus op het Kruis deed belanden. Hij verknalde de handeltjes van de Geldwisselaars. De Illuminati van toen.

Jezus, deze man alleen, vlocht een zweep en schopte Satans kinderen de Tempeltrappen af. Hun reactie was Hem op gruwelijke wijze te (trachten te) vermoorden. Maar daarmee creëerden ze de beroemdste martelaar aller tijden.

Het allerminste dat we dus van Pasen kunnen zeggen is dat we deze dappere man, onaangeraakt door Satan, herinneren die de Illuminati een dodelijke klap verkocht.

Zijn voorbeeld toont, zelfs 2000 jaar later nog, dat de Illuminati niet alleen moeten worden geconfronteerd. Maar ook dat de Overwinning onvermijdelijk is.

Dank U Jezus! Opdat we nooit vergeten!

Advertenties

From → Uncategorized

Geef een reactie

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: